fbpx

5 tipp, hogy jobban érezd magad a munkatársaiddal

Munkahelyünkön a kollégáinkkal, a főnökeinkkel napi 8-10 órákat is eltöltünk.

Közöttük sokszor nagyon eltérő temperamentumú, értékrendű, hozzáállású emberek vannak, akikkel sok helyzet megoldása okozhat fejtörést.

A párunkat ma már mi választhatjuk meg és mint tudjuk az sem egyszerű.

Mi segíthet túlélni a hétköznapokat olyan kollégákkal, akit nem mi választottunk, akikkel nap, mint együtt kell lennünk, akik ráadásul hatással lehetnek a saját teljesítményünkre, hangulatunkra is?

Íme néhány ötlet és tipp a különböző típusú kollégákkal való bánásmódra, ahhoz, hogy jobban érezd magad a munkaidő alatt.

1. Ne feledd: Mindannyian ugyanannak a csapatnak a tagjai vagytok!

A csapatjátékosság a munkaköri leírás egyik leggyakoribb mondata, bár ritkán van jól definiálva.

Biztosan találkoztál már olyan kollégával, akik a csoporttól elkülönülnek, akik saját szabályaik szerint működnek. Néhányan így tudnak igazán jól teljesíteni és nem vágynak nagyobb népszerűségre, több együttlétre.

Figyeljünk arra, hogy ha ötletelünk, munkához szükséges információkat osztunk meg, akkor ők is jelen legyenek a csoportban, ne zárjuk ki őket.

Tehát a célhoz kapcsolódóan tudjanak jelen lenni, de ne erőltessük a közös ebédet vagy sörözést.

Ez az elfogadó hozzáállás kényelmes és együttműködő munkakörnyezetet teremt mindenki számára.

Tehát ha a feladat azt igényli, légy együttműködő és segíts azoknak, akiknek ez nehezebben megy.

2. Gondolj arra: Nem mindent személy szerint neked címeznek!

A kollégáknak – mint ahogy nekünk magunknak is – megvannak a saját gondjai.

Előfordul, hogy ezek tükröződnek a munkájukban is. Ha mások negatívak velünk, vagy kellemetlenkednek, nem megfelelő hangnemben beszélnek, ne feledd, nem minden közvetlenül rólad, neked szól.

Hagyjunk magunknak néhány percet, hogy kicsit hátralépve értékeljük a helyzetet – talán aggódik a kolléga valami miatt, ami otthon történik, vagy feszültek egy nagy projekt miatt, vagy csak kevésbé bírja a hőséget…

A legjobb, amit ilyenkor tehetsz, hogy segíted és nem rontod tovább a helyzetet. Nem hozol létre ellenséges környezetet, még akkor sem, ha a kolléga, úgy tűnik, ezen dolgozik.

Te is tudsz azon dolgozni, hogy megtanulod a saját személyes problémáidat elkülöníteni a munkától, hiszen ez negatívan befolyásolhatja a teljesítményedet és a munkahelyi létedet.

3. Tanuld meg a „tökéletes” kollégák kezelését.

A munkatársaink némelyike ​​kitűnően teljesít mind minőségi, mind mennyiségi szempontból.

Az ilyen kollégák nem szeretik, ha irányítják őket vagy ha a nyakukba lihegve ellenőrzik őket. Sokkal inkább szeretnek  önállóan dolgozni.

Viszont velük is előfordul, hogy a munkájuk minősége nem egyezik meg azzal, mint amit ők gondolnak és ennek beismerése nem túl komfortos számukra.

Ezek a munkatársak általában nem félnek belemenni a konfliktusba, fontosnak tartják megvédeni álláspontjukat, így lényeges, hogy pontosan lássuk a helyzetet.

Figyeljünk arra, hogy ha visszajelzést adunk nekik, az ne legyen minősítő, személyeskedő. Vannak asszertív módszerek arra, hogy úgy tudjunk kiállni véleményünk mellett, hogy ne bátortalanodjunk el, ne is legyünk bántóak és további incidensek nélkül tudjunk együtt dolgozni.

Természetesen ez a bánásmód mindenkit megillet.

4. Fordíts pozitívba a pletykákat!

Valószínűleg mindenki volt már minimum fültanúja munkahelyi pletykának.

Egyeseknek kedvenc elfoglaltsága arról beszélgetni, hogy mi történik a cégben.

Ezeknek a beszélgetéseknek egy része ártalmatlan, de többségükben nem vezetnek jóra. Néha elkerülhetetlen a munkahelyi pletyka, különösen akkor, ha egy csoportban beszélgetünk.

A leghasznosabb, amit ilyenkor tehetünk, hogy valami pozitív téma felé irányítjuk a kommunikációt.

Valami ilyesmire gondolok: „Hallottátok, milyen klasszul sikerült a…”

5. A stílustól függetlenül tekintsd egyenrangú partnernek a kollégákat.

Az, hogy hogyan gondolkodunk egymásról, átszűrődik beszélgetéseinken, akár szeretnénk, akár nem.

A „kedves kolléga”, „te biztos ezt is jobban tudod”, és még számos, ismert és meglehetősen kockázatos megfogalmazás mind arról árulkodnak, hogy vagy többnek, vagy épp kevesebbnek gondoljuk magunkat beszélgetőpartnerünknél.

Igyekezzünk elfogadni, hogy mindenkinek vannak erősségei és vannak hiányterületei, amelyekben kevésbé hatékony.

És persze mindez ránk is vonatkozik.

Adjuk meg ezt a szemléletmódot a kollégáknak és várjuk is el magunkra vonatkozóan is!

Ez a hozzáállás és viselkedés az, amely a leginkább segít az eltérő stílusú és munkamódú kollégák együttműködésében! És ez vezet ahhoz, hogy te is jobban érezd magad!

Ha elfogadjuk azt a tényt, hogy mások viselkedésének a megváltoztatásához a saját viselkedésünk tudatos alakításán keresztül vezet a legrövidebb út, akkor már holnap kedvezőbb munkahelyi légkört alakíthatunk ki.

Saját magunk és a munkatársaink legnagyobb örömére!

És ha úgy érzed, hogy  coachként tudlak támogatni, akkor itt tudsz jelentkezni: 

https://www.puskarildiko.hu/#jelentkezes

Vagy ezen a számon is megtalálsz: 

0630-9281-469

Ha tréningen szeretnél velem találkozni, akkor a Megtartó Vezető képzés jelenti a legközelebbi alkalmat.

Aztán pedig a DISC Kommunikációs képzés.

A személyiségfejlesztés 10 összetevője

A személyiségfejlesztés egy mély és összetett folyamat, amely során az egyén aktívan részt vesz saját magának és képességeinek fejlesztésében.

7 gyakori tévhit az introvertált munkavállalókról

Fedezd fel az introvertált munkavállalókkal kapcsolatos 7 gyakori tévhitet! Ismerd meg ezeket és értékeld jobban introvertált kollégáidat!

Önértékelés erősítése – DIY – Csináld magad!

Ha gyengült vagy még csak erősödőben van önértékelésünk, vannak egyszerű lépések, amelyeket megtehetünk az önértékelés fejlesztése érdekében. Használd őket!

Stresszhelyzet – DISC modell – eltérő stílusok, eltérő reakciók

A DISC rendszer jól használva optimalizálja az egyén viselkedését, illetve az egyén és környezete együttműködését stresszhelyzet esetén is.

Small talk – Hogyan kezdj bele introvertáltként?

Hogyan kezdj bele egy beszélgetésbe introvertáltként? A small talk is tanulható. 6 tipp, ami segít a beszélgetések beindításában.

Hogyan legyél sikeres introvertáltként az állásinterjún?

Introvertáltként is számos erősségünk van, amit tudunk jövendő állásainkban kamatoztatni. Vegyük ezeket birtokba és érezzük velük jól magunkat az állásinterjún is.

Dühös vagy? Hogyan NE szóljál be? Érzelmek irányítása

Ha kontrollálni tudod érzelmeidet, az segít abban, hogy lelkileg erősebbnek érezd magad. Az érzelmek kezelése is gyakorlást és kitartást igényel. 5 technika ennek gyakorlásához.

Mindig érdemes asszertívnek lenni?

Az asszertivitás nem mindig garantálja, hogy megkapod, amire szükséged van, de általában ez a legmegfelelőbb és legelőnyösebb választás.

DISC-kommunikációs és viselkedési riport

A DISC tipológia jelenti azt az elméleti és gyakorlati tudást, amelyet, mint viselkedéselemzési módszert az egész világon több mint 70 éve használnak.

Motivációs eszköztár vezetőknek

9 motivációs eszköz, amivel nagy eredményeket érhetsz el a munkatársaiddal való közös munka során.

Facebookon is megtalálsz!

Comments Box SVG iconsUsed for the like, share, comment, and reaction icons
Cover for Coaching és pszichológia - Puskár Ildikó
940
Coaching és pszichológia - Puskár Ildikó

Coaching és pszichológia - Puskár Ildikó

Pszichológusként, coachként abban támogatlak, hogy erőforrásaidból a legjobb megoldásokra találj.

5 TIPP AZ ÉRZELMI INTELLIGENCIA FEJLESZTÉSÉHEZ 

Te melyikkel kezdenéd? Vagy már elkezdted? Írd meg kommentben!

#érzelmiintelligencia; #érzelemkifejezés; #érzelmekamunkahelyen #önismeret; #önreflexió

5 TIPP AZ ÉRZELMI INTELLIGENCIA FEJLESZTÉSÉHEZ

Te melyikkel kezdenéd? Vagy már elkezdted? Írd meg kommentben!

#ÉrzelmiIntelligencia; #érzelemkifejezés; #érzelmekamunkahelyen #önismeret; #önreflexió#hapéntekakkorpszichológia; #érzelmiintelligencia; #önismeret; #empátia; #EQ; #kommunikációfejlesztés; #önfejlesztés; #konfliktuskezelés; #motiváció; #empátia; #D.Goleman; #coachingéspszichológia;
„Egy ilyen okos ember és mégis, hogy viselkedhet így másokkal?
A minap egy beszélgetésben tette fel ezt a kérdést az egyik ügyfelem, de gondolom, mindannyian találkoztunk már hasonló jelenséggel, amikor egy tájékozott, intelligens ember teljesen ügyetlenné válik társas helyzetben.
Hasonló felismerés indította el az érzelmi intelligencia kutatásokat a 80-as években. Igen, ez egy alig 40 éve ismert jelenség…
Maga az érzelmi intelligencia fogalma azért született meg, mert felismerték, hogy a hagyományos intelligencia meghatározások kevésbé alkalmasak az élet különböző területein elért sikerek, beválások bejóslására. Hisz az, hogy valaki hogyan boldogul a munkahelyén, milyen karrierutat tud bejárni, az nem csak kizárólag az intellektuális képességein múlik, hanem azon is, hogy hogyan viselkedik társas helyzetekben, mennyire tud olvasni mások megnyilvánulásaiból és mennyire van tisztában a saját működésével.
Az érzelmi intelligencia fogalmát Mayer és Salovey (1990) írták le először, de a köztudatba Daniel Goleman 1995-ben megjelent könyve révén került be.
D. Goleman leírásában az érzelmi intelligencia öt összetevőből áll:
1. Éntudatosság, saját állapotunk, érzelmeink pontos és tudatos észlelése
2. Önszabályozás, önkontroll, érzelmeink kezelésének képessége
3. Motiváció, elköteleződés
4. Empátia, mások érzelmeinek pontos észlelése és lereagálása
5. A társas viszonyok kezelése, kommunikáció, konfliktuskezelés
Az EQ-val kapcsolatban az a jó hír, hogy az IQ-val szemben fejleszthető, bármelyik területének edzése hozzájárul EQ-nk erősítéséhez!
Az érzelmi intelligencia arra is hatással van, hogy hogyan kezelünk stresszel járó helyzeteket. Egy közelmúltbeli, sürgősségi személyzet körében végzett kutatás arra mutat rá, hogy a magas EQ-jú személyek inkább kihívásnak tekintik a vészhelyzetet és képesek átvenni a helyzet megoldása érdekében az irányítást. Ezzel szemben az EQ-ban alacsonyabb értéket mutató személyek fenyegetésnek tekintik a cselekvésre felszólító helyzetet, és hajlamosak átengedni a döntést, esetleg megpróbálnak elmenekülni a helyzetből.
Egy másik fontos, közelmúltbeli kutatás a közösségimédia használat negatív hatására hívta fel a figyelmet. A személyes interakciók nagyobb lehetőséget biztosítanak az érzelmi közelségre és kapcsolódásra, mint az online kommunikáció. Az elmúlt két évtizedben az e téren bekövetkezett változások hosszabb távon pl. az empátia csökkenésének veszélyével járhatnak.
Öt tipp az EQ fejlesztéséhez:
1. Figyelj az érzéseidre! Időről időre tudatosítsd magadban, hogy vagy éppen, milyen érzések vannak benned?
2. Gyakorold az érzelmeid kifejezését! Fogalmazd meg egyes szám első személyben, akár pozitív, akár negatív érzelmi állapotban vagy: „Nagyon hálás vagyok neked azért, hogy…”
3. Próbáld meg beleképzelni magad mások helyzetébe, eljátszani a gondolattal, hogy mi járhat a fejükben, mi lehet fontos számukra…
4. Teremts magad számára időt, hogy tisztázd, milyen értéke a legfontosabb számodra, mi az, ami a leginkább motivál téged…
5. Teremts magadnak lehetőséget olyan emberi kapcsolódásokra, amelyekben őszintén, segítő módon kaphatsz és adhatsz visszajelzést.
... See MoreSee Less

6 days ago

0 hozzászólás

Trackbacks/Pingbacks

  1. Asszertivitás fejlesztése - Puskár Ildikó - […] azok, amelyek révén asszertívabbá válhat az illető. Ennek eredményeként fejlődhet konfliktuskezelése, reziliencia képessége és nyugodtabbá válhatnak […]
  2. Vezetés eltérő viselkedési stílusokból - Puskár Ildikó - […] Konfliktus helyzetben ezek a kollégák a D vezetőt túl agresszívnek láthatják, aki nincs tekintettel rájuk és nem hagyja őket…
  3. A lecke, amit az emberiségnek nem sikerült megtanulni… - Puskár Ildikó - […] eltúlzottnak érzem, amikor egy együttműködési nehézséget csak generációs problémaként fordítanak le, jobban hiszek az ember-ember kapcsolat […]
  4. Kommunikációs gát, ami megállítja a beszélgetést. - Puskár Ildikó - […] különösen a feszült, konfliktusos helyzetekben nem mindegy, hogyan reagálunk a másik fél által […]
  5. DISC a csapatban - Lásd színesben a munkatársaidat! - Puskár Ildikó - […] vannak stílusok, akiknek képviselői nehezen bírják a konfliktusból fakadó feszültséget, vagy nem érzik magukat elég ügyesnek a saját véleményük…

Egy hozzászólás elküldése

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Ne várj tovább! Induljunk el együtt mielőbb!